shopping cart image

Количката е празна
Сума на поръчката: 0.00 лв.




Здравословно хранене   >>   КАЛОРИИ
  <<ПРЕДИШЕН<<
>>СЛЕДВАЩ>>  

КАЛОРИИ
image КАЛОРИИ
СРЕДНО - ДНЕВНИТЕ ДОПУСТИМИ ДОЗИ НА ПРИЕТИТЕ КАЛОРИИ СА:

1 600 - за деца на възраст от 2 до 6 г, за повечето жени и за хора в напреднала възраст;
2 000 – за хора на средна възраст;
2 200 – за деца на възраст от 6 до 12 години, момичета на 12 – 19 години, активно спортуващи жени и повечето мъже;
2 800 – момчета на 12 – 19 години и активно спортуващи мъже.

Ако тялото приеме повече или по-малко калории, тогава се натрупва или се стопява мазнина. Приемането на 3 500 калории повече резултира в натрупването на 453.6 грама мазнина, която тялото използва за т.нар. черни дни. От друга страна, ако се изгорят с 3 500 калории повече от приетите за деня, това означава, че 453.6 грама мазнина се превръщат в енергия, за да се компенсира недостига на калории.
Често хората си задават въпроса дали е от значение произходът на калориите, дали има разлика в калориите, консумирани със сладоледа или с ориза, например. По принцип една калория си е една калория, така че отговорът е не. Калория от протеини не се различава особено от калория от мазнини – те са просто единици енергия. Докато тялото изгаря това, което е прието като храна, теглото се поддържа на едно ниво. Но ако тялото изгаря повече от приетото като храна, тогава започва да се губи тегло.
Когато става въпрос за балансирана храна и здравословен начин на живот, обаче, източникът на калории е от значение. Въглехидратите и протеините са по-здравословен източник на калории от мазнините. Мазнините са необходими главно за усвояването на витамините. Лекарите и диетолозите смятат, че максималното необходимо количество калории от мазнини възлизат на 25% от дневната калорийна диета.



login