shopping cart image

Количката е празна
Сума на поръчката: 0.00 лв.




Здравословно хранене   >>   ДИЕТИ
  <<ПРЕДИШЕН<<
>>СЛЕДВАЩ>>  

ДИЕТИ
image ДИЕТИ
F-диета

F-диета или диета с фибри е един ефективен начин да се намали наднорменото тегло, при хора, които нямат заболявания на стомашно-чревния тракт. Вече сме публикували диета, основана на използването на фибри, но всеки би могъл да разработи своя, като има предвид следните няколко важни неща.
Фибрите могат да бъдат разтворими (пектин, смоли) и неразтворими (целулоза, лигнин). Разтворимите фибри са предимно в зърнените култури – пшеница, ечемик, овес; в морските дарове; в зеленчуците и плодовете. Те съдействат за понижаване на холестерола и за нормализиране нивата на кръвната захар.
Неразтворимите фибри са в бобовите и зърнените храни, както и в плодовете и зеленчуците, поради което е добре да се консумират продуктите с външната обвивка – люспи или кора.
Фибри могат да се набавят и от аптеката, но защо е нужно това, когато при внимателен подбор на храни всеки би могъл да си ги осигури.
Какво е подходящо за закуска?
1. Порция овесена каша, приготвена с вода, банан, ябълка.


Диета със соеви продукти

Диетата е седемдневна. С нея могат да се свалят 3-5 килограма.
Ден първи
Закуска: печена филийка, тофу – 50 г и соево мляко – 200 мл.
Обяд: ябълка, варени картофи - 150 г и чаша соево мляко.
Вечеря: ябълков сок – 200 мл, задушени зеленчуци (без картофи) – 100 г, 150 г варено месо без сол.
Ден втори
Закуска: каша от елда, приготвена със соево мляко – 150 г общо.
Обяд: настъргани ябълки или моркови – 200 г, кюфтета от соева кайма – 100 г.


Диета с извара и ябълки

Диетата се провежда в рамките на 2-3 дни.
Необходими продукти за 1 ден:
200 грама нискомаслена извара
200 грама печени червени чушки
1 килограм ябълки
2 сухара
Малко чубрица, черен пипер (може и чесън).
Закуска:
2 сухара
100 грама извара се разбърква добре с 100 грама нарязани на дребно чушки и подправки. Сместа може да се намаже на сухарите.

Диета с 1200 калории


Менюто на диетата е разработено от Анна Целиковская, лекар – диетолог и ендокринолог.
Не се използва захар за приготвяне на храните. Кулинарната обработка е чрез варене, задушаване, печене.
Понеделник
Закуска:
Кафе с мляко (200 мл)
Омлет само от белтъци (110 г)
Стъргани моркови (100 г) и зехтин (5 г)
Парче от царевичен хляб (20 г)





login